Suzuki V-Strom DE-másként

Utoljára huszonöt évvel ezelőtt volt 800-as endurója a márkának! A legendás DR 800 „Big” és elődje a 750ccm-vel bemutatkozó ősmodell amelyek 1988 és 1999 között folyamatosan gyártásban tartottak. Sokan nem tudják, hogy a máig meghatározó csőrös design nem a BMW GS-től származik hanem innen Shizuoka Prefektúrából egy Hamamatsu nevü kis…

Olvass tovább:

Suzuki GSX-8S a meglepetés erejével

Manapság a világ motorgyártása egészen átalakult. Amit nagyjából 10 évvel ezelőtt a Honda kezdett el. A 90-es évekre kialakult iskola szerint volt 4-600 as kategória, majd a nagyok 1000 és feletti köbcentikkel. (egyes kivételek azért akadtak, mint pl. a GSX-R750) Amiket leginkább a sportmotorok és a nagy criuserek uraltak. Utóbbiak…

Olvass tovább:

Egy kicsivel több lett maradhat?! Yamaha Tracer 9 GT+

Mondhatnánk azt, hogy újdonságot igyekszünk meglovagolni de a valóság az, hogy a Tracer 9 már a harmadik generációnál tart. Ugyanis 2015-től gyártják MT-09 Tracer, majd elhagyva az MT előtagot csak Tracer 7 és 9 néven azokat a motorokat a Yamahánál melyeket az utcai túrázóknak szánnak. A japán gyártó hosszúlábú hasonló…

Olvass tovább:

GSX-S VS GSX-R

Mondhatnánk, hogy nekünk motortesztelőknek könnyű dolguk van ezzel a párossal, hisz mindkét motort ismerjük már régebb óta. 2018-ban volt már nálunk a GSX-S előző verziója. Az akkori tapasztalatainkat ezen az oldalon olvashatjátok. Az újságírókkal ellentétben viszont annyira nem volt egyszerű dolguk a mérnőköknek! Egy amúgy is zseniális blokkot, elektronikát, futóművet tovább…

Olvass tovább:

Harley-Davidson Pan America

Mi jut eszedbe amikor először azt mondják neked Harley-Davidson? Chrom, csillogás, szelíd motorosok, egy életérzés, hagyományok, V-blokk… és még sorolhatnám. Ez a patinás márka, mely 1905 óta készít motorkerékpárokat megcsináltak ők már mindent vagyis majdnem mindent. Európában leginkább a II. világháborúban használt, és itt maradt motorok végett ismerték meg őket….

Olvass tovább:

A sólyom újra szárnyal!

Amióta a motorizáció létezik mindig voltak olyan emberek akik gyorsabbak akartak lenni másoknál. Ennek gyökerei valahol a sufnik mélyén keresendők, ahol a végletekig reszelgetett szériában alig pár lóerős gépekből készítettek akár sebességrekordokat is futó masinákat. Ha láttad te is a leggyorsabb indián című filmet tudod miről beszélek, ha nem épp…

Olvass tovább:

Előzés

A motorozás nagy élmény! Ez az élmény pedig leginkább a súly-lóerő arányból adódik. Egy középkategóriás motor gyorsulása, lassulása kb. olyan szinten van mint egy prémiumkategóriás, nagyteljesítményű autóé. Ebből adódóan nagyon kevés autó rendelkezik olyan dinamikával mint akár egy „csak” 600-as kétkerekű. A motorok gyorsak, agilisak, ezért szeretünk gyorsan menni velük…

Olvass tovább:

Túlélési reakciók, fixáció, kormányzási és fékezési hibák

Előző részt a beszűkült tekintettel fejeztük be. Viszont itt koránt sincs vége a vizuális problémáknak. Nem szabad összekeverni a kettőt, de nagyon sokszor lépnek fel egyszerre egy pánik szituációban. A cél fixálása A tekintet egy pontban rögzülése jelenti a veszély forrásrát. Úgy nagyon nehéz elkerülni valamit, ha az “oda megyünk…

Olvass tovább: