GSX(er)-S(isters)

Az idei évnek nagy reményekkel álltunk neki. Szerintem így volt ezzel a Suzuki is. Végre nincs Covid beindul az élet…. Jaaa nem… A recesszió sajnos begyűrűzik a japánok bőre alá is. Ennek első jele, hogy megnyirbálják a rettenetesen költséges projektjeiket. Így hát a 2023-as versenyszezonban nem láthatunk sem MotoGp, sem World Endurance (ami a SERT 17 világbajnoki címét tekintve ingen csak nagy áldozatnak tűnik) gyári támogatású csapatot ennél fogva már nullkilóméteres GSX-R sincs a piacon. Talán az új irány előszele, hogy a 2022-es idénynek két új utcai modellel is nekifeszültek GSX-S fronton. Valahol leeshetett a Japán váltópénz az asztalra, hogy hiányos a modellpalettájuk ezért gyorsan és egyszerűen faragtak egy modellből rögtön még kettőt. 

Ezek közül elsőnek GSX-S 950-et vettük szemügyre. (hamarosan jön a GT is) Na de ha már van ebből egy botoxolt, szilikonozott, plasztikázott nővér, amelyet már (meg)döntögettünk a lányok nagybátyjával GSX-R 1000-el kísérve a tavalyi Palócringes bemotorozás alkalmával. Adott volt, hogy megnézzük mit is tud a hugi az influencer tesóhoz képest.  

Első ránézésre, mintha mindent másolni szeretne a sikeres és trendi nővéréről. A teste a lelke ugyan az… vagy mégsem!? Ha közelebb mész meglátod a különbséget. De itt egy kis táblázat, hogy segítsünk ebben. 

GSX-S 950GSX-S 1000
Normál indexekLedes Indexek
Tokico féknyergekBrembo féknyergek
Normál teleszkópokÁllítható teleszkópok
Normál váltóLe-fel gyorsváltó
Traction Control 3 állásTraction Control 5 állás
Normál bowdenes gázRide by Wire (eletronikus gáz)
1 motortérkép3 motortérkép
94LE/92Nm152LE/106Nm
3 790 000 Ft4 599 000 Ft

Az idősebb nővér egy igazi dög! Olyan, hogy csak csettintesz ha meglátod, (főleg, hogy némi gyári extrával tovább csinosítgatta a Suzuki) vagy megérzed mit tud. Ohhh ahogy ott áll előtted és csak arra kér, hogy markold meg és csak húzd-húzd. A hugihoz képest a közel 60 LE plusz mindenhol érezteti a hatását, de hála a motortérképeknek, ha csak símogatod nem dob le magáról, bár egy igazi nehézbombázó lapul meg az idomok alatt. Vele még a kávézós nagyotmondó versenyeken is csak halk szürcsölés lesz a válasz amikor a menetteljesítményeit firtatják. Nem csak a színes neonzőld smink teszi kívánatossá, ha a tettek mezejére kell lépni akkor beveti magát teljes mellszélességgel. Ilyenkor egy olyan nővé válik akit uralni kell, mert ha nem hamar átveszi az irányítást és ezt bizony férfiúi büszkeséged bánja. Amennyiben elég nagy golyókkal áldott meg a sors simán kimehetsz vele egy pályanapra, aggilitása sebessége megvan ahhoz, hogy egy jó pilóta alatt sokan csak a fenekét nézzék.

A Suzuki által megteremtett és évtizedekig imádott 750-es kategória sajnos kihalt. Ezek a gépek erősek voltak, de mégis könnyűek, jól kezelhetőek ahhoz, hogy nagyon sokaknak maradandó élményeket okozzanak, valószínűleg ezt az űrt hivatott betölteni a GSX-S 950

Ahogy látod a kistesó mindenben kicsit finomabb nem kelti egy filterezett Instasztár ézését csak azért, hogy jobban eladja magát. Amolyan “lány a szomszédból” érzésed van mikor elviszed egy körre. Nem jár hivalkodó sminkben, nem fordulnak utánad irigykedve a férfiak mikor elvonulsz vele a körúton, vagy leállsz vele a Citadella parkolóban. Viszont mint egy igazi társ mindenben olyat nyújt, hogy jól érzed magad vele. Legyen az munkába járás vagy, hétvégi kiruccanás a balcsihoz, esetleg egy kis munka utáni “egészségügyi” szerpentinvadászat csak, hogy kiszellőztesd a fejed és elfeledd a főnök nyűgjeit. Nem akar ő hisztizni, nem játsza a primadonnát, csak teszi a dolgát, és várja mikor ülsz rá, hogy jól érezzétek ismét egymást. 

Ha vakon tesztelnénk, mint azt egy jó borversenyen szokás, utcai körülmények között csak a teljesítmény lenne árulkodó, hogy épp melyikkel csapatunk. Konfortban, nyomatékban, kezességben mindkettő szinte ugyanazt tudja. Ha van egy rakat pénzed motorra, és nem vágysz pályanapokra egyértelmű melyik a választás. Ilyen meg még ki tudja milyen benzinárak mellett, meg azt 800 000Ft-ot inkább tankold el és élvezd a csajt a szomszédból.

Dani különvélemény: A külsőségeket nagyítóval kell keresni, a beltartalom érdekesebb az összehasonlításban. Mert hát valljuk be nem egy ledes indexért csábulunk el felfelé. Az utcán játszadozva majd Palócringet körbetérdelve mindkét modellel, azt kell mondjam a 950 nincs nagyon lemaradva a nagytesóhoz képest. A futómű gyári hangolása elég sportos a motorhoz és el van találva arra, hogy elmenj akár lábon egy kis pályázásra. Fékeit Palócringen nem lehetett túlterhelni, a nyomáspont ugyan olyan stabil mint a Brembo-é. Nálam a traction control egyesben volt mindkettőn, hogy hagyjon békén, de pont annyira vigyázzon, hogy a tesztmotort véletlenül se toljam túl. A motortérkép szintén egy állásos volt mindkét motoron, nekem az B/C állás az ezresen lomha. Egyik dolog amitől rájöttem melyiken is ülök épp az volt, hogy a 950-en nincs váltásra figyelmeztető lámpa, pedig ott a helye, így azon “kénytelen” vagy nézni a fordulatszámot. A gyorsváltó az ami jó móka és az első tényleges extra amit elkezdene az ezres felé terelni. A 950 nem megy rosszul, a nyomaték ott van ha túráznál, viszont országúti előzésnél visszakell váltani egyet-kettőt ha az ezressel tartani akarod a lépést, mert a plusz lóerők akkor is plusz lóerők. A 950 ellen nem szól semmi, de mint azt fentebb is olvashattad mellette van még 800-ezer érv! Na de mikor vesz az ember motort racionális érvek alapján?!

Ha elírást találtál, kérünk jelezd felénk. Csak annyit kell tenned, hogy kijelölöd a szövegrészletet és lenyomod a Ctrl+Enter billentyűket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük