Utoljára huszonöt évvel ezelőtt volt 800-as endurója a márkának! A legendás DR 800 “Big” és elődje a 750ccm-vel bemutatkozó ősmodell amelyek 1988 és 1999 között folyamatosan gyártásban tartottak. Sokan nem tudják, hogy a máig meghatározó csőrös design nem a BMW GS-től származik hanem innen Shizuoka Prefektúrából egy Hamamatsu nevü kis halászfaluból ami 1909-óta otthona a Michio Suzuki által alapított vállalatnak.
Projektet a legendás Párizs-Dakar Rally keltette kihívások ihlették 1987-ben. Amit 1988-ban a Dakaron már viszont is láthatott az aki figyeli a tereprallys eseményeket. A csomag annyira jól sikerült, hogy a Belga Gaston Rahiel rögtön a kilencedik helyen zárta vele a versenyt. 1990-ben az olaj-levegős blokkot tovább fúrták 800 köbcentire, innen kapta a “BIG” becenevet a modell ami egyetlen 800ccm hengerrel dolgozott.
A DL modellcsalád rengeteg módosításon ment át a 2004-es megjelenése óta kezdve azzal, hogy 650-es és 1000-es modellként fellelhető a piacon már nagyjából 20 éve. Ám ezek inkább a hobbitúrázók igényeit igyekeztek kiszolgálni. A konstrukció erejét mutatja, hogy a Suzuki két húzómodelljéről beszélünk, hiszen ár érték arányban a kistesó szinte verhetetlen amit az is bizonyít, hogy behúzta az Alpen Masters tesztet a 650-es kétszer is. Mégsem volt elmondható egyeten modellről sem, hogy ez egy terep orientált termék lenne.
Erre itt van 2023 de mi van ezekkel??? Kérdezhetnék a fanatikus V-strom hívők… Jójó küllős kereket már láttunk a korábbi XT verziókon, na de ekkorát? (21″) Ilyen filigrán felépítést, ilyen hosszú rugóutakat, ilyen egyensúlyt a terep és az utcai felhasználás között még nem. Nos ennek az új koncepciónak meg is lett az eredménye amit egy újabb Alpen Masters győzelem testesít meg!
Akinek kevésnek tűnik a 800-as annak ott van az 1050DE bár azt gondolom a terepen a teljesítmény nem nyom akkorát a latba mint a könnyebb súly. (A két modell között 22kg van a 800-as javára.)
Ahogy azt már a GSX-8S tesztben is írtuk ez az új Suzuki koncepció már négy tagot számlál. A 8R, 8S, 8S-SERT (limitált csak szineiben más az alap változatnál) utcai, aztán a szintén utcára szánt V-strom 800. Kíváncsian várjuk milyen gépeket próbálnak még ebbe a koncepcióba beletuszkolni. Ami valljuk be egy átlag felhasználónak bőven elegendő teljesítménnyel és biztonsági extrákkal rendelkező csomag.
Köszönet a Magyar SuzukiZrt.-nek a tesztmotorért.