Mondhatnánk, hogy nekünk motortesztelőknek könnyű dolguk van ezzel a párossal, hisz mindkét motort ismerjük már régebb óta. 2018-ban volt már nálunk a GSX-S előző verziója. Az akkori tapasztalatainkat ezen az oldalon olvashatjátok. Az újságírókkal ellentétben viszont annyira nem volt egyszerű dolguk a mérnőköknek! Egy amúgy is zseniális blokkot, elektronikát, futóművet tovább reszelni kb. a lehetetlen kategóriába sorolható feladatok közé tartozik. Valószínűleg az egész csomaghoz nem is nyúltak volna hozzá, csakhogy teljesíteni kellett az Euro 5 normákat, a kipufogóval és az elektronikával játszadozva sikerült hozni a számokat. Ha már ezzel megvoltak a desing részleget is befűtötték egy kicsit, ugyanis a hat éve változatlan formában kapható elődmodell külső jegyei már igen csak porosak voltak.
Vagy az EU. szabályozásnak, vagy a vásárlói visszajelzéseknek hála imáink meghallgattattak és végre került egy Ride By Wire rendszer a motorba amivel jelentősen finomodott a gázreakció. C és B módba kapcsolva a motort egészen kellemesen lehet vele közlekedni. Ám ha mégis elmebetegre kívánod magad állítani ott az A mód! Ha elég tökös is vagy hozzá az 5 állású (a régebbi modelleken 3 állás volt) kipörgés, egykerekezés, és mindengátlót még ki is tudod kapcsolni. A gyorsulásnak, és a száguldásnak csak néhány dolog tud gátat szabni. Az egyik, hogy a kanyarok olyan gyorsan jönnek, hogy nincs időd végigrugdosni a gyorsváltót, már túrhatod is vissza mielőtt vállalhatatlan sebességgel beesel a kanyarba. A másik, hogy ha mégis találnál egy megfelelően hosszú egyenest még a terminátornak sincs olyan nyaka, hogy 200Km/h körül huzamosabb ideig bírja a huzatot. Visszatérve a designra. Értem én, hogy a költséghatékonyság nagy úr, de ha már baltával átfaragtunk mindent a motoron a kipufogót miért kellett már megint kihagyni, akár csak a Katanánál.
Dani: Hogy a ledes lámpának nem kell túl nagy burkolat ez tiszta, de azért kicsit lehetett volna dolgozni rajta még. Amennyivel jobb lett motorikusan, futómű szempontból a GSX-S sajnos annál csúnyább lett az eleje számomra. Nem is lesz F-es verzió belőle mert jön a GT. Ha tetszik a design akkor egy nagyon jó motor, ha nem akkor is az.
Manapság nem gyártanak túl szép motorokat, kivéve az olaszokat, talán ezért is megnyugtató a szemnek a GSX-R formavilága. Sehol egy sallang, sehol semmi csicsa, csak a funkcionális, a végletekig kidolgozott, arányos és áramvonalas forma amit a teljesítményre hangoltak. Ennek verseny változatával 2021-ben ismét megnyerték a hosszútávfutók világbajnokságát. Mi sem bizonyítja jobban, a megbízhatóságot mint a 15-nél is több Endurance Világbajnoki cím amelyet a SERT csapata behúzott az évtizedek alatt. Ezeknek a győzelmeknek ad alapot az utcai modell ami most kicsit inkognitóban a 2020-as MotoGp világbajnok Joan Mir motorjának színeiben pompázik. (Azért egyszer egy igazi Endurance-os verziót is megnéznénk.) Utcán a GSX-S 150 lóereje is soknak érződik, de a sportos tesó 1 kg/ LE arányával teljesen más ligában játszik. A plusz 50 LE, és a mínusz 12Kg hatása egy közúti vadászgéppé teszi a motort. Mindkettő bőven egy átlagos motoros tudásszintje fölött van. Utcai vagy sport?! Tőled függ…
Dani: A GSX-S után nem ajánlom senkinek a GSX-R-t, ha csak városban cikázol a sorok közt és sokat országutazol, mert nem oda való bár meglepően kényelmes és kezes a neki idegen terepen is. Ilyenkor erősen figyelned kell a jobb csuklódra mert a tudása töredéke is bőven a legális tartományok fölött tart. Giroszkópos ABS dolgozik benne, ami szuper dolog de a stopizást is meggátolja ami kicsit ront a mókázáson. Az egykerekezés gátló nagyon finoman szól be, annyira csak amennyire muszáj, de kell is hogy lent maradjon az eleje nyélgázon. Szerethető szerkezet, igazi élmény vele motorozni.