Ha áram van minden, minden van!

Igen tudom, a motoron kell még levegő, kompresszió, benzin… de most az áram előállításával és tárolásával foglalkozunk. Remélem a cikk végére sikerül alapjaiban megérteni a működését a motor ezen részének, és az itt olvasottakat tudjátok használni alapvető hibaelhárításhoz. Nézzük a komponenseket a rendszerben: Akkumulátor:  Talán nem kell bemutatni mindenkinek. Idővel…

Olvass tovább:

PárTerápia

Fontos megkülönböztetni ha valakit csak a sarokra viszel el szükségből, vagy a pároddal sokat mentek együtt, és mindketten élvezni akarjátok a motorozást! Ezen cikkünkben az utóbbival foglalkozunk. Az első és legfontosabb a megfelelő ruházat biztosítása utasunk számra. Sajnos láttam már olyat, hogy motorosunk full bőrben csapatta, mintha a GP-n lenne,…

Olvass tovább:

Motoros közlekedés, haladó szint!

A cikk létrejöttét az inspirálta, hogy lépten nyomon belefut az ember olyan szituációkba melyek veszélyeztetik, a saját és mások (utasok,járókelők) testi épségét. Hogy miként is lehet ezeket a szituációkat “túlélni”. Ebben próbálok néhány támpontot, gyakorlati példát megosztani veletek.   A felkészültség kérdése!? Első és legfontosabb eleme a motorozásnak, hogy légy…

Olvass tovább:

Fékezés

A fékezésre azért van szükségünk, hogy az adrenalin ami szétáramlott a testünkben gázadásra, visszakerüljön a megfelelő helyére! 🙂 A viccet félretéve, mindenki tudja, hogy azért fékezünk, hogy a sebességünket az előttünk lévő kanyar bevételéhez, vagy akadály kikerüléséhez megfelelő mértékűre csökkentsük, kinek-kinek vérmérséklete és tudásszintje szerint. Hogyan is tudjuk ezt helyesen…

Olvass tovább:

Motorozás nagy melegben

Itt a nyár, itt van újra… Ezt a posztot éjszaka írom, most már kellemes 26 fok van, viszont napközben 36 fok, ami városokban ennél sokkal több is lehet. A motorost és a motort is megviseli a közlekedés ilyenkor, ezért megosztanám veletek azokat a praktikákat amik idők során számomra beváltak. A…

Olvass tovább:

Jogsi előtt – rutin pálya tippek

A barátnőm elkezdett motorjogsit csinálni, és úgy érzete nem halad, nem fejlődik, megkért, hogy segítsek neki. A munka miatt, nem is tudott annyit gyakorolni, mint szeretett volna. Így hát kimentünk együtt, és ekkor tudatosult számomra milyen alapvető dolgok hiányoznak neki. Nem mondom, hogy neked ezeket nem magyarázzák el vagy, hogy…

Olvass tovább:

Feltorlódott járműsor melletti haladás, avagy előre a pirosig.

A KRESZ néhány éve lehetővé tesz számunkra néhány kivételes engedményt. Minthogy használhatjuk a busz sávot, és az álló kocsisorok között is előre haladhatunk a lámpáig. Ez nagyban megkönnyíti a városi közlekedést számunkra, mindazonáltal nem veszélytelen mutatvány. Bár lassan haladó sorok között nem lehetne előre haladni, de mi mégis megtesszük, hisz…

Olvass tovább:

Nem mindegy mit markolsz

A motoros legintenzívebb, és legkritikusabb kapcsolati pontja a motorjával nem más mint a markolat. Gázkar finom mozgásának szabályozása elengedhetetlen, valamint az első keréktől, és a motortól sok visszajelzést kapunk a kormányon keresztül. Annál jobb minél lazábban tudjuk tartani a kormányt. Ebbe beletartozik az, hogy ne szorítsuk a markolatot, ám ehhez…

Olvass tovább:

Ne csak nézz…. hallj, láss, érezz!

A Jó Isten az öt érzékszervünk közül talán a látásunkat formálta a legkifinomultabbra, és talán ezt is tartják a legfontosabbnak a motorozás szempontjából. Természetesen az ötből mindegyik fontos a hétköznapokban, és ebből négyet használunk is kedvenc tevékenységünk gyakorlásakor. A chopperesek a nyitott sisakjukkal, néha ötöt is. Ezért kell nekik kevesebbszer…

Olvass tovább:

Kommunikációs eszközök

Kommunikáció Az embert a találékonyságán, és az alkalmazkodóképességén kívül, a kommunikációja emelte a bolygó uralkodó fajává. A szó eredeti jelentése szerint közzétételt, teljesítést jelent, mely mellé a későbbiek folyamán az információ csere, közlés, tájékoztatás társult. Ami a technológia fejlődésével más aspektusokat is nyert. Jelátvitelt, váltakozó vezérlést, vagy készülékek kapcsolatát. Mellyel…

Olvass tovább: