Mielőtt elindulnánk fel kéne venni valamit, de hát mègis csak meleg van ( ja, hogy épp nyár van )?! Na a strandpapucs, póló, rövidnaci kombó felejtős! Csak a teljes szerelés amiben hiszek, tapasztaltam. Ugorjunk csak le ide a sarokra valamiért. Na akkor esel el mert kiszalad eléd egy gyalogos! A térdemen a mai napig látszik, hogy a szerelős nadrágom volt csak rajtam, mázlimra kesztyű, kabát, sisak volt.
Zárt vagy felnyitható bukósisak ami ajánlott, olyan ami védi az álladat is. A kesztyű a második helyen! Mert mi az első amit letesz az ember, ha elesik?! Hűvösebb időben még fázik is. Nem is értem azokat akik nem hordanak kesztyűt melegben. Gondold csak végig nem kell száguldozni, csak menj 100Km/h-val és találja el a kezedet egy bogár. Van hogy még a teljes motoros ruházaton keresztül is megérzek egy-egy ilyen találkozást nemhogy a saját bőrömön. Protektoros kabát, nadrág, lehet bármiből amit motorosoknak csináltak. Pályán mondanám, hogy csak a bőr, de nem ott vagyunk. És egy motoros lábbeli, gumitalppal, hogy tapadjon, bokavédelemmel, ha rád dől a vas megvédjen, és maradjon rajtad esésnél.
Ezeket minden portál, könyv unásig ismétli. Két fontos elem még van az én szerelésemben. Egy motoros maszk/nyakvédő, vagy kendő. A bogarak, és a leégés ellen is jó szolgálatot tud tenni! Másik egy nyakban lógó kulcstartó, csattal. Kesztyűben, bukóban lerakni a kulcsot macerás, én a motorról leszálláskor egyből felcsatolom a kulcsot, onnan nehezebben vesztem el. Túrán főleg hasznos ha nem kell sok kilométerre a pótkulcstól a fűben, parkolóban keresgélni. Igaz történet alapján! 🙂 Szép látvány volt, 20 motorossal kúsztunk végig a fűben, a kolléga kulcsát keresve.
Tipp: Levett bukó csatját mindig kapcsold vissza. Bukó elejtésének nagy százaléka abból akad, hogy nyitott csatnál megfogják, és már pattan is a sisak a betonon. El nem törik csak csúnya lesz a festése. Ha eltört már nem kár érte! Mert mi van, ha épp benne van a fejed is?
Tipp: A bukódat próbáld meg felakasztani, vagy a motorodon kialakított tartóra, vagy tedd a jobbos tükörre. Miért? Mert az első kisebb szellő lefújja az ülésről, és ismét lesz pár jelölés a fényezésen. Ami nagyban segít a beazonosításban, na de ha a karcmentes plexid bánja és emiatt nem látsz rendesen az már jobban fog ingerelni. Miért pont a jobbos tükör? Mert a motorok standerje a bal oldalon található, és a jobbos tükör van a legmagasabban. Kisebb az esély arra, hogy valaki leveri a kobakod, ha a motorod mellett bóklászik. Tudom, tudom bogaras a tükör… Viszont mosógéped van, a bélést egyébként is illik egy idényben egyszer legalább kimosni a higénia végett. Ha végképp nem akarod a tükörre tenni rakd a motor mellé a betonra. Onnan lejjebb nem esik.
Magas vagyok így nem gond felülni a saját motoromra, de nincs mindenki így ezzel. Legkönnyebb ha oldalsztendered felől támasz, teljesen jobbra elfordítod a kormányt, mert elvileg így kerül legmélyebbre az ülés. Bal lábbal ott kéne állni ahol az ülés legmélyebb pontja van, közvetlen a motor mellett. Kezek kormányon, de nem támaszkodsz, mert ha kicsit is instabil a járgány könnyedén felboríthatod. Első fék behúz, felső testtel a motor fölé hajolsz, láb átlendít, és most remélhetőleg a nyeregben vagy. 🙂 A legtöbbször a bal lábbal állnak rossz helyen azok akiknek nehéz felszállni valamire, próbálgasd. Barátnőmnél sem lett meg elsőre ez a pont, de egy kis finomítás után már könnyedén száll fel, le.
Tipp: Leszállás előtt mikor az oldalstranderre raktad a motort, kis erővel húzd magad felé a kormányt, hogy érezd a motor fixen van rajta. Egy idő után ez a mozdulat annyira finom lesz, hogy nem is látszik, de hasznos mert így biztos hogy jól fog állni a motor. Különösen akkor ha jobbról támasztod ki.
Ha már a vas a lábunk közt van, levenni a standerröl nem ülve kell. Stabilan állva, kormánnyal, testeddel felhúzni.( kormányt jobbra elfordítva még könnyebb ). Ha fent van a motor egyenesben, a kitámasztót hajtsd fel! Bár manapság már minden motorkerékpár rendelkezik kitámasztó érzékelővel, de a régebbi típusokon még nem mindegyiken található meg. Erre fokozottan figyelj mert csúnya esés lehet belőle.
Papírok, telefon zárt, vízhatlan, zsebben, tank tele, indulás!
UI: Motor kifogástalan müszaki állapota természetes volt, így ki is hagytam a listából…
Kerestem valami ideillő képet de ami elrettentő azok elég kemények, így álljon itt a MSF – Motorcycle Safety Foundation videója
Dani: Mindíg vannak akik kampányolnak a védőruha feleslegességén (és ez nem vicc), mert azt mondják, hogy akkor figyelmesebben vezetsz majd, és nem hiszed sértetlennek magad. Akármilyen figyelmes lehetsz, sokszor nem rajtunk motorosokon múlik a dolog. Védőfelszereléstől nem leszel Tony Stark a Vasember! Fáj majd abban is ha esel, csak nagyobb eséllyel csökkenti a sérülés mértékét. Egy elcsúszás után felállsz és leporolod magad, vagy a testeden lévő sérüléseket több plasztikai műtéttel, a nem sérült helyekről átültetett bőrőddel pótolják, amely sebek életed végéig emlékeztetni fognak arra a bizonyos napra, szerintem nagy különbség. Egy országúti frontálisnál, vagy ha egy oszloppal találkozol 90-nel tényleg nem lesz különbség. Nem érdekel ha nem veszel fel semmit, hisz mindenki a saját életéért felel, de kérlek, ne terjeszd ezt a nézetet!
RR.
Mindenben egyetértek.